نوشته شده توسط : محمد

image تلاش یاغی معروف در فينال جام جهاني براي لمس كاپ قهرماني ناكام ماند /"جيمي جامپ مخالف نژاد پرستي "

 

لحظاتي قبل از آغاز ديدار فينال تيم‌هاي ملي فوتبال اسپانيا و هلند در جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬يكي از تماشاگران به درون زمين دويد تا كاپ قهرماني را لمس كند.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، قبل از اين بازي كه يكشنبه شب در ورزشگاه ساكر سيتي شهر ژوهانسبورگ برگزار شد، تماشاگر مذكور از گوشه ورزشگاه وارد زمين شد و تا خط مياني زمين كه كاپ روي ستوني قرار داده شده بود، دويد.

این جيمي جامپ، ياغي بدنام كاتالانی بود که بازهم به جام قهرماني حمله كرد. وي اين‌بار در يك قدمي جام بود كه مأموران امنيتي دستگيرش كردند. يك تيم امنيتي كمي قبل از اينكه جامپ كلاه قرمز مخصوص خود را روي جام بيندازد، او را به زمين زد. اين‌كار مي‌توانست بزرگ‌ترين حمله او نام بگيرد.

جيمي جامپ، طرفدار معروف بارسلونا تلاش كرد تا در هر 2 دوره گذشته قهرماني اروپا، از دست تيم امنيتي فرار كند. او در جايزه بزرگ اسپانيا در سال 2004 از در ورودي فرار كرد. جامپ در رقابت‌هاي انفرادي تنيس آزاد فرانسه در سال 2009 نيز راجر فدرر را ترساند و حتي در رقابت‌هاي يورو ويژن 2010 بر روي سكو رفت تا در خوشحالي تيم‌‌ها شركت كند.

جيمي جامپ اين بار با پوشيدن تي‌شرت "جيمي جامپ مخالف نژاد پرستي " اثر خود را در فينال جام جهاني گذاشت و يك پله بالاتر از ياغي ايتاليايي كه در مرحله نيمه نهايي مقابل آلمان و اسپانيا به ميان ميدان دويد، قرار گرفت.

با اينكه اين‌ افراد بي خطر هستند اما نقض امنيت در 2 بازي از بزرگترين مسابقات جام جهاني يك نقطه سياه در پرونده فيفا است. احتمالاً مأموران امنيتي اين 2 نفر از مهاجمان را جريمه كردند.
جيمي جامپ در پايان با آرامش در ميان مأموران زمين مسابقه را ترك كرد.

پيش از اين اتفاق فابيو كاناوارو مدافع تيم ملي ايتاليا به عنوان آخرين نفري كه هنگام كاپيتاني تيمش كاپ قهرماني را چهار سال پيش در برلين بالاي سر برد، آن را به زمين برده و در جايگاهش قرار داده بود. او سپس دوباره آن از جايگاه برداشت و در محل ديگري روبروي تماشاگران ويژه قرار داد.

بعد از اينكه كاناوارو زمين را ترك كرد كاپ قهرماني بدون محافظ در زمين رها شد تا بازيكنان دو تيم وارد شوند و بعد از نواخته شدن سرود ملي دو تيم دوباره برداشته شد.

تيم اسپانيا ديشب در فينال جام جهاني موفق شد هلند را با نتيجه ‪ ۱‬بر ‪ ۰‬در دقيقه ‪ ۱۱۶‬شكست داده و براي اولين بار قهرمان جام جهاني شود.

در مرحله نيمه نهايي نيز يكي از یاغیان معروف تيم ايتاليا در جريان پيروزي اسپانيا مقابل آلمان ، با در دست داشتن يك شيپور ووووزلا به درون زمين دويد.

وي از نزديكي دروازه مانوئل نوير دروازه بان آلمان وارد زمين شد و قبل از اينكه توسط نيروهاي امنيتي دستگير شود، تقريبا تا نيمه‌هاي زمين رفته بود



:: موضوعات مرتبط: فوتبال در سر تا سر جهان , صحبت هایی در مورد جام جهانی 2010 , ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 21 تير 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد